Monday 22 March 2010

Bersama Semula

                                    Assalamulaikum W.B.T.

   Terlama sudah kita berpisah.. minta maaf kerana banyak menyepi tapi kali ini InsyaAllah kita dapat bersua lagi
biaselah sy ni sbg manusia yg tidak seberapa pantas haruslah kena ambil langkah tok batin bagi menguatkan seberapa yg boleh supaya dapat berdiri lama.. dengan tidak semena-mena ada seorang sahabat sy kasi offline msg yg berbunyi begini.. erm iya walaupun mungkin kita kadang-kadang pernah dengar atau tahu akan benda ini tapi lama-lama ia akan lupa dan apabila ada orang peringatkan kita semula, disana satu perbezaan dalam perasaan juga perasaan berubah dengan tanpa disedari ataupun sebaliknya, sebab inilah kita disarankan saling ingat memperingati antara satu sama lain kerana ianya terdapat berbagai faedah yg masih kita belum kenal pasti akan kebaikan untuk kita manafaatkan bersama.

Kisahnya pon bermula :-  Ada seekor monyer yang berpeluk pada dahan pokok. Tiba-tiba angin halilintar dan puting beliung melanda kawasan itu. Makin kuat sang monyet mendakap pokok itu. Dan monyet itu berjaya mengelakkan dirinya dari malapetaka itu. Sedang sang monyet berehat, datang pula angin sepoi-sepoi bahasa, meniup kawasan pokok tersebut. Monyet itu semakin selesa dengan angin yang lemah gemalai itu, dakapannya semakin longlai dan akhirnya sang monyet ini tumpas.

Pengajaran: -Jangan jadi monyet !!!.

Heha~ Bukan! Jangan kita lupa bila diuji dengan kesenangan . Ramai yang berjaya bila diuji dengan kepayahan dan kesusahan. Namun tak ramai yang berjaya bila diuji dengan kesenangan.


*p/s - buat semua yg dirindui heha~

4 comments:

aifos said...

haha.. best pesanan ko, jgn jad monyet..

Bijan said...

ha kopikir la sindiri :P

Anonymous said...

huhu..mmg bila kita sng kita cpt lupa diri. pasal mnusia suka perasan semua yg dimiliki tu adalah hak mutlak mereka.

bila susah...hati tu slalu je ingat Allah deh..itulah manusia

Bijan said...

betul betul.. the best way is kita haruslah bandingkan diri kita pada yg lebih rendah iAllah rasa syukur itu akan datang.. adalah lebih baik tolong-menolong selagi mana mampu semoga kita sentiasa dirahmati oleh Allah :D Amin