Thursday 1 April 2010

Benar Janji-Janji Allah swt

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah dan Lagi Maha Mengasihani.

Alhamdulillah.Alhamdulillah. Alhamdulillah. Selawat dan salam ke atas junjungan kita iaitu Rasulullah saw dan juga para sahabatnya.

Alhamdulillah. Sudah lama jari ini tidak berkasih sayang dalam berkongsi cerita dimana mengajak kita bersama-sama dalam mengharungi liku-liku onak duri seharian. Setiap masalah pasti ada penyelesaian. Setiap perasaan yang cuak, tidak tenang, pasti akan rasa tenang dengan zikrullah, mengingati Allah swt dan sentiasa jiwa bermagnetkan Al-Quran dan As-Sunnah.

Kenapa kita perlu mantapkan atau mengamal sunnah Rasulullah saw. Remeh je perkara ni kan? Ini adalah kerana , ia umpama jajan atau kudap-kudap untuk jiwa kita bagi menambahkan lagi jiwang kepada Allah swt dan juga kepada Islam. Makin kita berpegang kepada Allah swt, makin diri kita sentiasa bersama-samaNya.

Pernah ana terjatuh dan akan terjatuh. Tapi kali ini, tidak ada rasa sakit dan risau kerana Al-Quran kan ada. Apabila tiap-tiap hari kita mengamalkannya, menyebut nama Allah, tiada lagi rasa sangsi. Keyakinan kepada Allah menjadi pasti dan setiap apa yang berlaku ada hikmahnya. Tidak perlu tertonggeng-tonggengkan diri atau menyesal kerana apabila kita mengikuti setiap kisah rasul di dalam Al-Quran, pasti ianya adalah untuk memperlengkapkan jiwa kita dari tertindas dengan permainan syaitan. :)

Selalulah mengingatiNya dan berdoa. Semoga kita semua dibawah rahmatNYa. Salam

No comments: